Protecció de dades i transparència en serveis socials
- Lugar
- Online
- Teléfono de contacto
- 964261215
- Email de contacto
- castello@cgtrabajosocial.es
Inscripción cerrada.
Formació organitzada pel Col·legi Oficial de Treball Social de Castelló i pel Col·legi Oficial de Treball Social de València dins del Pla formatiu aprovat per la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, a través de la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, per a la formació de professionals tècniques del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. Conveni pendent de signatura en 2025.
El formulari d’inscripció s’obrirà el 21 d’ octubre a les 17:00h
.
Format: Streaming
Dates y horari: 28 i 30 d’octubre, 4 i 6 de novembre de 16:15 h a 20:30 h; 11 i 13 de novembre de 16:30 h a 20:30 h
Hores: 25 hores
Dirigit a: Professionals dels equips d’atenció primària
Objectius
1. Identificar qui és la persona interessada en l’expedient administratiu
2. Identificar quina informació és susceptible de ser accessible en l’expedient
3. Identificar quines dades són susceptibles de protecció
4. Identificar a quin tipus de documentació pot accedir la persona interessada i a quina no
5. Conéixer en quin moment processal correspon donar accés a la informació continguda en l’expedient
6. Facilitar l’exercici dels drets de les persones interessades en un expedient administratiu
7. Dotar de seguretat jurídica als professionals sobre el moment processal i els documents als quals té dret d’accés la persona interessada
8. Identificar els drets d’accés a l’expedient administratiu de persones interessades en situació de conflicte entre elles
9. Assegurar l’exercici del dret a la protecció de dades i d’accés a l’expedient administratiu
Continguts
1. Convivència entre protecció de dades i transparència de les administracions publiques
2. Normativa aplicable en matèria de protecció de dades i transparència
3. El dret a l’honor, a la intimitat personal i a la pròpia imatge
4. Dades susceptibles de protecció i diferents nivells de protecció
5. Exercici dels drets de protecció de dades
6. Procediment per a garantir la protecció de dades
7. Accés a dades personals per part de responsables públics
8. Persona interessada en l’expedient administratiu
9. Informació a la qual té dret la persona interessada en l’expedient administratiu
10. Informació a la qual no té dret la persona interessada en l’expedient administratiu
11. Procediment per a sol·licitar l’accés a l’expedient
12. Motius per a denegar l’accés a determinada informació de l’expedient administratiu
13. Organismes en matèria de transparència i protecció de dades i competències
14. La protecció de dades des de la pràctica en serveis socials
15. Exemples i casos pràctics
Metodologia i avaluació: classes en línia mitjançant la plataforma de trobada digital Webex, es requerix l’assistència la 80% de les sessions
Equip docent
M.ª José Pérez Magdalena , Llicenciada en Dret i diplomada en Treball Social Coordinadora de l’equip d’atenció primària de la zona bàsica de Serveis Socials de Segorbe Tècnica de formació en igualtat
Inscripción cerrada.





